Zdravie začína vo Vašom čreve - 7 Ciest ako Probiotiká ovplyvňujú vaše zdravie

14.08.2017

Vaše črevá sú miestom, kde začína trávenie. Nervové vzruchy z čriev prebiehajú do vášho mozgu, a tvoria aspoň 70% imunitného systému. Z tohto vyplýva, že nemôžete byť zdravá, ak vaše črevá nie sú zdravé. Strava bez rafinovaného cukru a umelých prísad sú súčasťou pri podpore zdravého črevného prostredia. Vnútri čreva žijú kolónie priateľských baktérií známych ako probiotiká.

Ako Probiotiká ovplyvňujú vaše zdravie?

Pravdepodobne ste počuli veľa o tom, ako probiotiká pomáhajú tráveniu. Ale probiotiká, baktérie, ktoré žijú vo vašom čreve, ovplyvňujú oveľa viac, než trávenie. V skutočnosti, majú ďalekosiahle dôsledky pre vaše zdravie.

Tu je rýchly náhľad- 7 ciest, aký vplyv majú probiotiká na vaše zdravie:

1. Upokojujú príznaky nadúvania, plynatosti alebo bolesti brucha

Nič nie je horšie, ak Vás po jedle trápi nadúvanie, plynatosť alebo bolesti brucha. Ukazuje sa, že zmena črevných baktérií, alebo "mikroflóry," prispieva k niekoľkým forrmám IBS. [1] (nadúvaniu, plynatosti alebo bolesti brucha).

Probiotiká ovplyvnia rovnováhu črevnej mikroflóry, ktorú potrebujete pre správne trávenie. Štúdie 1,793 klientov, ktorí trpeli týmito príznakmi potvrdili, že ak pravidelne konzumovali probiotiká pociťovali zlepšenie a menej bolesti a týchto príznakov ako klienti, ktorí probiotiká nepoužívali. [2] Baktérie, ako je Lactobacylus a Bifidobacterium obmedzujú poruchy trávenia a príznaky nadúvania, plynatosti alebo bolesti brucha.

2. Podporujú rovnováhu nálady

Spojenie jedla a nálady je veľmi reálne, a pravdepodobne ste to už zažili. Ak Vaše telo nedostane správnu rovnováhu vitamínov, minerálov a bielkovín, trpí aj Vaša nálada. Možno to pociťujete práve v okamžiku keď na Vás príde hlad. Jedna štúdia zistila, že ľudia, ktorí užívajú probiotiká, reagujú lepšie na "smutnú náladu", a sú schopní zostať viac pozitívny. [3] Dokonca bolo zistené , že pociťovali menej úzkosti a stresu [4]

3. Udržujú Váš mozog

Váš gastrointestinálny trakt a váš mozog sú priamo spojené. Ak vaše črevá nefungujú správne, tak potom ANI VÁŠ MOZOG. Musíte správne tráviť esenciálne mastné kyseliny, vitamín B a ďalšie minerály potrebné na udržanie správnej práce vášho mozgu. Výskum potvrdil, že probiotiká podporujú zameranie, sústredenie, a dokonca aj duševné zdravie, tak neváhajte začleniť tento zásadný doplnok, do Vašej stravy.

4. Cukrovka

Lactobacillus ako Probiotická baktéria prevádza škroby a cukry na využiteľnú energiu. Štúdie ukazujú, zníženie dopadu cukrov a škrobov na hladinu glukózy v krvi, pečeni a znižuje tiež riziko vzniku metabolického syndrómu. [5]

5. Prispievajú k zdravej pokožke

Vaše telo má niekoľko spôsobov, ako vylučuje odpad: prostredníctvom svojej spodnej časti zažívacieho traktu, močového traktu, dychu a cez kožu. Probiotiká pomáhajú vylučovať mnoho toxínov a umožňujú, že telo na ich odstránenie použije dolný GI trakt, a nie kožu. Akné vzniká práve v dôsledku toho, že Vaše telo vylučuje toxíny do kože.

6. Alergie

Mnoho alergií bolo spojených s poruchami trávenia a zmenenej črevnej mikroflóry. Vedci zistili, že deti, ktoré berú Probiotiká pri alergiách, ako atopická dermatitída, pociťujú viditeľné zlepšenie kože. [6] Lactobacillus ukázal byť veľmi účinný proti atopickej dermatitídy u detí vo veku 1-18, dokonca aj štyri mesiace po ukončení probiotickej výživy. [7] Ekzém u dojčiat a malých detí tiež ukázal zlepšenie, keď matky užívali probiotiká v poslednom trimestri tehotenstva. [8]

7. Chránia vaše srdce

Mnoho probiotických baktérií produkujú vitamíny na udržanie nášho zdravia, ako je biotín a vitamín B12. Vitamín K2 je ďalší vitamín, produkovaný baktériami v hrubom čreve. Je dôležitý pre distribúciu vápnika v kostiach tela. Nízke hladiny K2 vedú k kalcifikácii ciev a srdcovým chorobám, Aby bolo Vaše srdce plné sily, uistite sa, že budete jesť pravidelne potraviny bohaté na probiotické kultúry a Probiotické doplnky stravy.

Kde na webe nájdete kvalitné probiotiká ?

Ddobré skúsenosti má naša rodina s probiotikami, ktoré nájdete v tomto obchodíku pod názvom Actiflor.

Referencie:

Bennet SM1, Ohman L1, Simren M1. Gut microbiota as potential orchestrators of irritable bowel syndrome. Gut Liver. 2015 May 23;9(3):318-31. doi: 10.5009/gnl14344.

Didari T1, Mozaffari S1, Nikfar S1. Abdollahi M1.Effectiveness of probiotics in irritable bowel syndrome. World J Gastroenterol. 2015 Mar 14;21(10):3072-84. doi: 10.3748/wjg.v21.i10.3072.

Steenbergen L1, Sellaro R2, van Hemert S3, Bosch JA4, Colzato LS5. A randomized controlled trial to test the effect of multispecies probiotics on cognitive reactivity to sad mood. Brain Behav Immun. 2015 Apr 7. pii: S0889-1591(15)00088-4. doi: 10.1016/j.bbi.2015.04.003.

Mohammadi AA, Jazayeri S, Khosravi-Darani K, Solati Z, Mohammadpour N, Asemi Z, Adab Z, Djalali M, Tehrani-Doost M, Hosseini M, Eghtesadi S. The effects of probiotics on mental health and hypothalamic-pituitary-adrenal axis: A randomized, double-blind, placebo-controlled trial in petrochemical workers. Nutr Neurosci. 2015 Apr 16.

Razmpoosh E1, Javadi M1, Ejtahed HS2,3, Mirmiran P2. Probiotics as beneficial agents on the management of diabetes mellitus: a systematic review. Diabetes Metab Res Rev. 2015 May 11. doi: 10.1002/dmrr.2665.

Cao L1, Wang L, Yang L, Tao S, Xia R, Fan W. Long-term effect of early-life supplementation with probiotics on preventing atopic dermatitis: A meta-analysis. J Dermatolog Treat. 2015 May 5:1-4.

Wang IJ1, Wang JY. Children with atopic dermatitis show clinical improvement after Lactobacillus exposure. Clin Exp Allergy. 2015 Apr;45(4):779-87. doi: 10.1111/cea.12489.

Cuello-Garcia CA1, Bro?ek JL2, Fiocchi A3, Pawankar R4, Yepes-Nuñez JJ5, Terracciano L6, Gandhi S7, Agarwal A7, Zhang Y8, Schünemann HJ9. Probiotics for the prevention of allergy: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. J Allergy Clin Immunol. 2015 Jun 1. pii: S0091-6749(15)00636-3. doi: 10.1016/j.jaci.2015.04.031.