Trpíte bolesťami hlavy? Vedci zistili, že vám pravdepodobne chýbajú tieto 3 vitamíny.

14.10.2016

Migrénami trpí dva krát viac žien ako mužov. Je to 12-15% populácie. Bolestiam hlavy niekedy predchádzajú záblesky svetla, škvrny, mravčenie v rukách alebo nohách a taktiež úzkosť. Dochádza k silnej bolesti na jednej strane hlavy, môže sa objaviť nevoľnosť, vracanie, extrémna citlivosť na svetlo a hluk. Tieto príznaky sú často vážne a vysiľujúce.

Podľa nových výskumov existujú vitamíny, ktoré môžu znížiť frekvenciu migrén.

Prvý výskum zistil, že bolesti hlavy u ľudí s migrénami, ktorí sa zúčastnili tohoto 6 mesačného výskumu sa znižovali pri prísune vitamínu B6 a B12.

Minulý rok vedci Americkej Headache Society, tiež zistili, že takmer 42 percent pacientov s chronickou migrénou mali nedostatok vitamínu D.

Konzumujeme teda dostatok týchto troch vitamínov- B6, B12 a D, ktorých nedostatok môže viesť k rozvoju migrény?


Je dôležité pre každého pochopiť, že liečba migrény konzumáciou ibalginov je málokedy efektívna a aj keď odstraňuje bolesť spôsobuje mnohé iné zdravotné riziká. Okrem toho, že môžu viesť v budúcnosti k prejavom ešte silnejších bolestí hlavy, môžu viesť takisto ku kardiovaskulárnym problémom ako je infarkt a cievna mozgová príhoda.

Našťastie existujú aj lepšie spôsoby, ako liečba migrény pomocou liekov.

Mali by sme sa teda radšej zameriavať na jej prevenciu a pátrať po jej spúšťačoch. Ak vám teda chýbajú hore uvedené vitamíny bude najlepšie ich do svojej stravy priniesť ak sa dá prírodnou cestou. Je dôležité, aby ste sa vyvarovali syntetickým doplnkom.

Tu sú niektoré z najčastejšie uvádzaných spúšťačov migrény:

  • Jedlo a pitie
  • Mnoho ľudí pociťuje migrény, keď jedia potraviny ako pšenica, mlieko a mliečne výrobky (najmä pasterizované), cukor, umelé konzervačné látky, chemické prísady, spracované mäso, alkohol, aspartam,
  • Kofeín
  • Alergia vrátane potravinových alergií a citlivosti na potraviny, a chemické zlúčeniny
  • Dehydratácia / alebo hlad
  • Zmeny v cykle spánku
  • Chýbajúci spánok
  • Stres
  • Fyzická námaha
  • Extrémne intenzívne cvičenie alebo dokonca sex je známy, že môže viesť k migréne.
  • Hormóny

Niektoré ženy mávajú migrény pred, alebo počas menštruácie, v priebehu tehotenstva, alebo počas menopauzy. Migrény môžu vyvolať antikoncepčné tabletky alebo hormonálna substitučná terapia.

Vonkajšie podnety: Žiarivé svetlá,hlasné zvuky a silné pachy (aj tie príjemné) môžu spustiť migrénu. Zmeny počasia sezónne zmeny a zmeny výšky.

Takže čo môžme pre seba urobiť, aby sme predchádzali bolestiam hlavy?

  • Jedzte zdravé potraviny a vyhnite sa polotovarom.

  • Konzumujte čo najmenej pšenice, obilia a cukru.

  • Nezabúdajte dostatočne veľa piť.

  • Pravidelne cvičte a to vám pomôže udržať sa preč od migrény, pretože cvičenie zlepší vašu reakciu na stres, ktoré môžu spustiť migrénu.

Chceme prinášať kvalitné informácie. Texty na našom blogu sú prebrané zo zahraničných článkov popredných výživových poradcov ako:

Mehmet Oz, M.D. Marion Nestle, Ph.D., M.P.H. Joseph Mercola David Wolfe David Perlmutter, M.D. Anthony "Tony" Robbins Donna Gates "Wellness Mama" Katie Jamie Oliver