3 najväčšie chyby Top manažérov, ktoré im spôsobujú vyčerpanosť, frustráciu a zdravotné problémy

20.08.2017


Môžete si pogratulovať. Práve ste sa dostali k úžasným informáciám. Odporúčam vám v kľude si sadnúť, dať si šálku dobrej kávy,alebo čaju a vyhradiť si pre seba 20 nerušených minút.

Čas strávený čítaním tohoto článku sa môže ukázať, ako jedna z najdôležitejších chvíľ, ktoré ste kedy venovali sebe, svojej kariére a svojmu zdraviu.

Na konci tohoto článku budete vedieť:

  • 3 najčastejšie chyby Top manažérov ktoré im spôsobujú niekedy až neriešiteľné problémy ako vyčerpanie, frustráciu a v mnohých prípadoch aj nepríjemné zdravotné problémy
  • To čo je najdôležitejšie, ukážem vám ako sa TAKÝMTO CHYBÁM VYHNÚŤ
  • A dám vám k dispozícií jednoduchú a praktickú stratégiu ako predchádzať takýmto ťažkostiam, ktorú môžete začať praktikovať hneď teraz.

Všetky tieto informácie sú pre vás absolútne podstatné a posledná z nich vám môže kompletne zmeniť váš pracovný aj osobný život.

Tak poďme na to!

Chyba č. III.

V poradí tretia najväčšia chyba, ktorá Vám spôsobuje vyčerpanosť, frustráciu a v neposlednom rade závažné zdravotné problémy je :

24/7 Work work work

Chyba 24/7 Work work work je neschopnosť oslobodiť sa od pracovných povinností a zodpovednosti mimo práce. Vo chvíľach vašeho osobného a rodinného voľna sa v myšlienkach nedokážete oslobodiť od rozmýšľania o práci.

Väčšina Top manažérov robí presne toto.

Prečo?

Ťarcha pracovných povinností, správneho rozhodnutia, alebo deadlinov vytvára na vás obrovský psychický tlak. Vaša pozícia vyžaduje od Vás veľké psychické vypätie a zodpovednosť.

Problém nastáva vtedy ak dlhodobo nezvládate oddeliť jednoducho povedané prácu a svoj osobný život.

Často krát som sa stretol s manažérmi, ktorí sa niekoľko mesiacov nedokázali zastaviť. Neustále riešili telefonáty, emaily a osobné stretnutia. Ich práca ich takpovediac pohltila. Jeden môj dobrý priateľ, ktorý zastával vysoký manažerský post v jednej medicínskej spoločnosti sa vo svojej práci doslova stratil.

Keď som sa ho opýtal na život jeho osem ročného syna nevedel mi povedať čím sa vo voľnom čase zaoberá a ani čo ho najviac baví. Tento môj priateľ si nevedel od práce odpočinúť a neustále sa zaoberal pracovnými problémami. Odpočinul si až vtedy keď bol prinútení v spoločnosti liekov a vysokej horúčky ležať v posteli. Toto sa opakovalo pravidelne niekoľko krát do roka. Po piatich rokoch takéhoto fungovania si privodil infarkt, a po desiatich aj cukrovku. Len aby bolo jasné nejedná sa o nejakého deduška, tento môj priateľ mal tento rok 40 - ku.

Kvôli neschopnosti oddeliť svoj pracovný život od života osobného trpíte nie len vy a vaše zdravie, ale častokrát aj váš partner či vaša rodina.

Venovať sa naplno sebe a svojej rodine neznamená, že pri spoločnom obede strávite väčšinu času na telefóne a že pri rozhovore so svojimi deťmi ste mysľou niekde inde a tvárite sa že počúvate. Podráždenosť a nervozita sa vďaka Vašej vyčerpanosti môžu prenášať aj do rodinného života. Viete si určite predstaviť, že takéto fungovanie je dlhodobo neudržateľné a vaša absencia, ako rodiča či partnera sa skôr či neskôr prejaví aj u vás doma.

Nedostatok odpočinku, stres, spolu s nepravidelnou stravou vytvára nebezpečnú kombináciu vedúcu veľa krát nie len k psychickému či fyzickému vyčerpaniu ale častokrát aj k ťažkým zdravotným problémom a v niektorých prípadoch aj narušeniu partnerských či rodinných vzťahov.

Ak sa tejto problematike nevenuje dostatok pozornosti a dostatočná prevencia v dlhodobom horizonte sa z takejto na prvý pohľad nepodstatnej veci môže stať vážny psychický či zdravotný problém.

Jednoduchý tip:

Skúste si začať všímať, ako často v čase osobného voľna rozprávate či myslíte na prácu. Začnite si robiť čiarky do notesu , alebo do mobilu. Budete prekvapení koľko času tomu venujete.

Chyba č. II.

Teraz druhá najčastejšia chyba Top manažérov spôsobujúca vyčerpanie, frustráciu a nezanedbateľné zdravotné problémy.

AŽ KEĎ... (zameranie sa hlavne na budúcnosť )

Až keď podpíšem zmluvu, až keď budem zarábať toľko a toľko, až keď urobíme taký a taký obrat, až keď si budeme môcť dovoliť toto a toto, až keď dosiahneme tento plán, ... až potom si budem môcť oddýchnuť, potom nebudem musieť toľko robiť, až potom budem tráviť viac času s rodinou až potom budem spokojný a šťastný.

Ak ste sa v takomto mentálnom vzorci našli Vaše ozajstné šťastie a spokojnosť Vám budú unikať a to z jediného dôvodu. Ak sa neviete cítiť šťastný a spokojný už teraz nebudete schopný zažívať šťastie a spokojnosť ani potom. Tento trik mysle ktorá umiestnila pocit šťastia do budúcnosti, kde budú splnené určité podmienky, je starý ako ľudstvo samo.

Prežívanie pocitu spokojnosti a šťastia je totiž človek schopný len v prítomnosti.

Neznamená to však nemať cieľ, vízie, alebo plány. Práca pre vytýčený cieľ a plánovanie krokov k ich dosiahnutiu je tvorivý proces, ktorý človeka napĺňa. Je to jeho podstatou a účelom. Ide však o niečo iné.

Neschopnosťou prežívať šťastie v prítomnom okamihu sa Váš život môže stať len naháňačkou za niečim čo v skutočnosti vôbec neexistuje. Môžete sa ocitnúť v kruhu z ktorého nie je vyslobodenia.

Možno ste už počuli príbeh o rybárovi:

Bol raz jeden americký podnikateľ a ten mal obrovskú jachtu, s ktorou si užíval zaslúžený odpočinok okolo pobrežia Írska.

Ako tak križuje tamojšie vody, naraz v diali zahliadne čln a v ňom rybára ako fajčí cigaretu a užíva si teplý vánok morského vetru.

Podnikateľ nasmeruje svoju jachtu smerom k rybárovi a po pár minútach dorazí veľmi blízko k člnu a vidí, na jeho dne dnešný bohatý úlovok.

Podnikateľ bol rybárom skutočne ohromený - taký úlovok - to naňho urobilo dojem a tak z paluby na rybára kričí: "Ako dlho ti trvalo nachytať toľko rýb?"

Rybár odpovedal: "Ale, len chvíľu."

Podnikateľ naňho kričí naspäť: "Tak prečo si nevstal skôr a nezostaneš dlhšie na mori aby si mohol nachytať ešte viacej rýb?

Rybár jednoducho odpovie: "Je to dosť rýb na to, aby som nakŕmil celú moju rodinu a ešte mi zostalo na to, aby som mohol nejaké ryby predať na trhu."

Podnikateľ hovorí: "No ale, pokiaľ by si nachytal viacej rýb, ktoré by si predal na trhu, mal by si možnosť kúpiť viacej člnov, zamestnať pár ľudí a nachytať ďaleko väčšie množstvo rýb."

Rybár na to: "A prečo by som to robil?"

Podnikateľ: "No, mohol by si zarábať toľko, že by si si mohol kúpiť skutočne veľkú loď a vyraziť ďalej na šíry oceán, miesto toho, aby si chytal tu pri pobreží a mal by si tak možnosť nachytať ešte väčšie množstvo rýb a zarábať viacej peňazí."

Rybár na to: "A prečo by som to robil?"

Podnikateľ: "No, keby si to takto robil 15-20 rokov, tak sa môžeš odobrať na slušný odpočinok do nejakej rybárskej dedinky. Mohol by si si kúpiť čln a v kľude si niekde chytať. Vstať každé ráno skoro a nachytať pár rýb a len si tak užívať bezstarostný život.

Rybár: "A čo si myslíš, že práve robím?."


Väčší dom, nové auto, drahšie oblečenie, krajšia dovolenka či vyšší status nikdy nebudú príčinou vašeho šťastia.

To čo Vám tieto veci prinesú sú len chvíľkové uspokojenia, ktoré sa majú tendenciu rýchlo rozplývať. Takéto uspokojenie bude trvať do okamihu stanovenia si nových podmienok, ktoré musia byť splnené, aby ste sa cítili šťastne a spokojne.

Takáto dlhodobá neustála snaha o dosiahnutie niečoho čo Vám prinesie uspokojenie v budúcnosti niekedy môže viesť až k frustrácii a dlhodobému neuspokojeniu.

Pamätajte si šťastie je stav. Nie je podmienené dosiahnutím určitých podmienok.

Jednoduchý tip na šťastie:

Práve teraz si uvedomte čo všetko v živote máte a za čo môžete byť naozaj vďační. Osoby, veci atď. Napíšte si svoj zoznam.

Teraz si predstavte že o všetky tieto veci z tohoto zoznamu zajtra prídete.

Chyba č. I.

A teraz prichádzame k prvej a najdôležitejšej chybe, ktorej sa dopúšťa 99% manažérov vo vrcholových pozíciach kvôli, ktorej zažívajú vyčerpanie, frustráciu a stres, ktorý môže viesť až k závažným zdravotným problémom. Je zároveň najnebezpečnejšia a stojí ich to najcennejšie, psychické a fyzické zdravie.

Pokiaľ sa však zvládne je zároveň, ako sa v angličtine hovorí (the most powerful!)

Ak plne budete chápať jej dôležitosť poslúži vám až bytostne. Len veľmi málo ľudí používa túto metódu a skoro nikto ju neučí.

Je to tajomstvo môjho úspechu a bude to tajomstvo tiež vašeho úspechu ak sa do toho naplno pustíte.

Najväčšou chybou Top manažérov ktorá im spôsobuje vyčerpanosť, frustráciu a zdravotné problémy, že nepoužívajú:


SRRT / stress reset relaxation theraphy

Stress Reset Relaxation Theraphy - je riadená relaxačná technika, ktorá odbúrava stres a napätie.

Ak sa budete tvrdo venovať svojej práci zarobíte si na živobytie, ale ak budete tvrdo pracovať na sebe zarobíte hotový majetok.

Rohn Jim


Prečo je technika riadenej relaxácie tak potrebná?

Tlak, vypätie, očakávanie úloh ktoré musíte splniť je naozaj veľký. Stres ktorý je na Vás vyvíjaný, termíny ktoré sa blížia a výsledky ktoré treba splniť vyvolávajú na Vás ohromnú záťaž.

Váš nervový systém dostáva zabrať. Aj napriek dobrému time manažmentu zažívate pocit veľkého stresu. Stres je nešpecifická obranná reakcia organizmu, ktorá je objektívne zistiteľná podľa chemických a fyziologických prejavov tela.

Váš psychický stav je buď priamo ohrozovaný, alebo ohrozenie očakáva a pritom ste presvedčený, že Vaša obranná reakcia proti nepriaznivým vplyvom bude dostatočne silná.

Určitá miera záťaže je pre Váš organizmus užitočná, inak by pri nedostatku podnetov mohlo dôjsť k deprivácií.

Avšak dlhodobé negatívne stresové podnety sú pre Vás nebezpečné. Fyziologické prejavy ktoré sa u Vás môžu prejaviť môžu spôsobiť potenie, trasenie, bolesti hlavy, silné búšenie srdca, nechutenstvo, alebo nadmernú chuť k jedlu. V emocionálnej oblasti u Vás môžu nastať zmeny nálad, napätie, únava, malátnosť, podráždenosť, nespavosť až strach.

Bolo zistené, že ak sa tieto príznaky dlhodobo zanedbávajú môžu u Vás viesť k frustrácií vyčerpaniu, vyhoreniu, úzkosti, alebo až k depresií.

Implementovať a naučiť sa efektívne a rýchlo zrelaxovať je spôsobom, ako neželaným symptómom predchádzať a ako si udržať dobrú fyzickú a psychickú kondíciu.

Najnovšie výskumy ukazujú, ako odbúravanie stresu úzko súvsí s psychickým a fyzickým zdravím.

Vypracovali sa rôzne vedecké štúdie o tom, že rôzne techniky odbúravania stresu ako SRRT menia naše telo - a to až na bunečnej a génovej úrovni.

Vedci z Harvard Medical School prišli na to, že tí, ktorí dlhodobo praktizujú nejakú formu riadenej relaxácie či meditáciu majú oveľa viac buniek "bojujúcich" proti ochoreniam (t.j. tie, ktoré aktivujú náš imunitný systém v prípade napadnutia baktériami, vírusmi, parazitmi ap.) ako ľudia, ktorí nepraktizujú žiadnu formu relaxácie. Dokonca sa u pravidelne relaxujúcich a meditujúcich ľudí objavili aktívne gény, ktoré majú za úlohu chrániť nás pred bolesťou, vysokým krvným tlakom, či dokonca pred reumatoidnou artritídou.

Experiment, ktorý viedol Herbert Benson, Associate Professior na Harvard Medical School ukázal, ako gény reagujú na naše správanie, náladu i prostredie, ktoré nás obklopuje. Dospel k fascinujúcemu objavu - gény sú schopné sa ľahko aktivovať i deaktivovať podľa typu podnetov, ktoré v mysli spracovávame. Kontrolná skupina začala pravidelne každý deň praktikovať určitú formu riadenej relaxácie. Po dvoch mesiacoch boli ich telá zmenené - gény, ktoré majú za úlohu "ochraňovať" pred zápalmi, patogénmi, rakovinou, či odstraňovať odumreté bunky sa začali postupne aktivovať.

Ak vám zaleží na vašom psychickom a fyzickom zdraví je nevyhnutné preventívne limitovať stresové záťaže vhodnými relaxačnými technikami. Existujú jednoduché metódy, ktoré zvládne každý. SRST technika riadenej relaxácie je najúčinnejšia metóda, ako sa jednoducho a rýchlo zbaviť nahromadeného psychického stresu a znovu obnoviť vašu energiu a silu.

Takže čo pre Vás a Vaše zdravie táto technika môže znamenať?

SRST technika priamo pôsobí na CNS a dokáže odstrániť vaše psychické a fyzické napätie. Vaša koncentrácia a výkon sa zvýši a zároveň sa zníži vaše vyčerpanie a únava. Pri pravidelnom cvičení si dokážete odstrániť bolesti hlavy, tuhnutie svalstva na šiji, problémy s trávením a bolesti v krížovej oblasti . Ak trpíte nespavosťou cvičením tejto techniky dosiahnete prirodzenosť vašeho spánku. A to všetko bez užívania akýchkoľvek liekov!

Relaxačná technika SRRT uvoľňuje a relaxuje celé vaše telo od hlavy po päty. Uvoľňuje napätie a tenzie vo vašom svalstve. Uvoľňovaním fyzických blokov sa zároveň uvoľňujú aj bloky psychické. Aktivizuje sa Váš krvný obeh. Špeciálnym dýchaním si zrelaxujete nie len telo ale aj myseľ.

Budete sa cítiť viac uvoľnení a v pohode. Už viac nemusíte trpieť vyčerpanosťou, a byť bez energie. Ak ste ochotní urobiť niečo pre seba svoje psychické a fyzické zdravie pomôžem vám v tom.

Takže ak:

sa cítite vyčerpaný a bez energie

pociťujete dlhodobú únavu

ste už znechutení či sa dokonca cítite frustrovaní


A

chcete s vašimi problémami niečo urobiť,

máte odvahu zobrať svoje psychické a fyzické zdravie do svojich rúk,

nechcete viac čakať na to kým z vyčerpania doslova padnete,

chcete znovu objaviť radosť a nadšenie z vašej práce,

máte dosť stresu a nervov, ktoré už viac nezvládate znášať,


Naučte sa ako jednoducho, účinne a najefektívnejšou cestou znížiť vplyv Vašeho vyčerpania, frustrácie a zdravotných problémov.

Urobte s tým niečo sme pripravení vám v tom pomôcť. Poznáme spôsob ako na to.

Riešenie je:

Stress Reset Relaxation Therapy

Technika dokonalého zrelaxovania, tajomstvo trvalého načerpania energie a harmonizácie fyzického tela a psycho-emocionálnych štruktúr.

Pod vedením personálneho trénera sa naučíte nie len, ako efektívne znížiť fyzické a psychické napätie, ale po ukončení kurzu vlastniť účinný nástroj predchádzania somatických porúch, ako bolesť hlavy, bolesti chrbta, únava, alebo nespavosť.

Pod vedením sa postupne naučíte dokonale uvoľňovať svoje fyzické telo a myseľ. Harmonizáciou vašich psycho-emocionálnych štruktúr dokážete odbúrať pocit vyčerpania a straty energie. Objavíte v sebe studnicu energie odkiaľ môžete vždy načerpať nové sily a nadšenie pre vašu prácu a osobný život.

Absolvovaním tréningu sa naučíte, ako môžete jednoducho a efektívne:

  • odstrániť vaše psychické a fyzické napätie,
  • zvýšiť vašu koncentráciu a výkon
  • znížiť si pocit únavy a vyčerpania
  • zlepšiť si kvalitu spánku a schopnosť oddychovať
  • ako pravidelným cvičením budete predchádzať somatickým poruchám ako (bolesti hlavy, tuhnutie svalstva na šiji, problémy s trávením, bolesti v krížovej oblasti, srdcovo-cievne ťažkosti a nespavosť.)
  • zregenerovať Vašu psychickú a fyzickú energiu
  • upokojiť svoju nervovú sústavu
  • nájsť zdroj psychickej a fyzickej energie